Jeg kender ikke selv til nogle Skandinaviske Tredje Positions-grupper, og er heller ikke særlig engageret i 3P generelt.
Quote:
Originally Posted by Sergius
Jeg tilslutter mig selv en form for Tredje Position (se blandt andet min gruppe her), men jeg tror ikke, det er en tankegang, som har gennemslagskraft i Skandinavien - kanske på grund af de åbenlyst katolske rødder for denne bevægelse, som opfattes som fremmede.
Jeg ved dog, at der er nogle få, blandt andet her på forummet, og jeg har før overvejet, om ikke der kunne være grundlag for en kampagne med basis i nationalistisk, tredje positionistisk politik blandt patrioter i de mere mainstream grupper i Skandinavien.
|
Kan godt være jeg er for orienteret mod Danmark, men hvad tænker du på med mainstream grupper? I Danmark, er der Udover Dansk Front og andre ny-nazistiske grupper jo ikke ret meget at tage af. Før spørgsmålet omkring specifikke ideologiske retninger (som 3P) burde man derfor ihvertfald i Danmark prioritere spørgsmålet omkring den totale mangel på organisering af nationalisme. Der er ingen, der lige nu forsvarer den traditionelle danske nationalisme, uden et twist af den ene ekstreme ideologi eller den anden, og det er typisk ideologier, ingen blandt masserne kan tilslutte sig til.
Men jeg ved, at der er flere nationalistiske grupper i blandt andet Sverige (mange af hvilke som desværre enten er ny-fascister eller nazister, men med undtagelser), så det er min eneste umiddelbare tanke.