Stirpes  

Go Back   Stirpes > Ethnic Forums > Germanische Gemeinschaft > Skandinavia > Politikk og institusjoner

Reply

Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Monday, June 16th, 2008
New Member

Last Online: Thursday, June 19th, 2008 16:03
Czarnobóg 's reputation has not travelled afar.
Default 3P - Skandinavisk Tredje Position?

Hej alle.

Ville gerne høre jeres holdninger til Tredje Positionisme, på den ene eller anden facon, og om det er noget, nogle interesserer sig for?

Desuden, findes der overhovedet nogle 3P-lommer i Skandinavien? - Jeg ved, at der har været en bladdistributør i Sverige, men eksisterer der overhovedet nogle, som praktiserer eller støtter op om denne forestilling?

Vh.
Reply With Quote
  #2 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, June 17th, 2008
Sergius's Avatar
mostly moderating myself

Last Online: 2 Days Ago 00:24
Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.Sergius 's wisdom is legendary.
Default Re: 3P - Skandinavisk Tredje Position?

Jeg tilslutter mig selv en form for Tredje Position (se blandt andet min gruppe her), men jeg tror ikke, det er en tankegang, som har gennemslagskraft i Skandinavien - kanske på grund af de åbenlyst katolske rødder for denne bevægelse, som opfattes som fremmede.
Jeg ved dog, at der er nogle få, blandt andet her på forummet, og jeg har før overvejet, om ikke der kunne være grundlag for en kampagne med basis i nationalistisk, tredje positionistisk politik blandt patrioter i de mere mainstream grupper i Skandinavien.
  #3 (permalink)     Quote this post in a PM
Lutiferre's Avatar
Kæmp for alt hvad du har kært

Last Online: 10 Minutes Ago 14:18
Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.Lutiferre is a sage.

Jeg kender ikke selv til nogle Skandinaviske Tredje Positions-grupper, og er heller ikke særlig engageret i 3P generelt.
Quote:
Originally Posted by Sergius View Post
Jeg tilslutter mig selv en form for Tredje Position (se blandt andet min gruppe her), men jeg tror ikke, det er en tankegang, som har gennemslagskraft i Skandinavien - kanske på grund af de åbenlyst katolske rødder for denne bevægelse, som opfattes som fremmede.
Jeg ved dog, at der er nogle få, blandt andet her på forummet, og jeg har før overvejet, om ikke der kunne være grundlag for en kampagne med basis i nationalistisk, tredje positionistisk politik blandt patrioter i de mere mainstream grupper i Skandinavien.
Kan godt være jeg er for orienteret mod Danmark, men hvad tænker du på med mainstream grupper? I Danmark, er der Udover Dansk Front og andre ny-nazistiske grupper jo ikke ret meget at tage af. Før spørgsmålet omkring specifikke ideologiske retninger (som 3P) burde man derfor ihvertfald i Danmark prioritere spørgsmålet omkring den totale mangel på organisering af nationalisme. Der er ingen, der lige nu forsvarer den traditionelle danske nationalisme, uden et twist af den ene ekstreme ideologi eller den anden, og det er typisk ideologier, ingen blandt masserne kan tilslutte sig til.

Men jeg ved, at der er flere nationalistiske grupper i blandt andet Sverige (mange af hvilke som desværre enten er ny-fascister eller nazister, men med undtagelser), så det er min eneste umiddelbare tanke.
Reply With Quote
  #4 (permalink)     Quote this post in a PM
Weltschmerz's Avatar
Administrator

Blog Entries: 2
Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.Weltschmerz 's judgement is sought by kings.

Quote:
Originally Posted by Sergius View Post
Vad jag har förstått handlar det inte bara om katolska rötter. Catholic Workers' Movement är väl en politiserad katolicism och därmed delaktig i en tendens som jag ser som ett allvarligt problem.

Svante Nordin, Det pessimistiska förnuftet

Wir haben eine ältere Offenbarung als jede geschriebene, die Natur.

Friedrich Schelling, Über das Wesen der menschlichen Freiheit

Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules