|
|||||||
| Register | Blogs | FAQ | Forum Rules | VB Image Host | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|||
|
Hej alle.
Ville gerne høre jeres holdninger til Tredje Positionisme, på den ene eller anden facon, og om det er noget, nogle interesserer sig for? Desuden, findes der overhovedet nogle 3P-lommer i Skandinavien? - Jeg ved, at der har været en bladdistributør i Sverige, men eksisterer der overhovedet nogle, som praktiserer eller støtter op om denne forestilling? Vh. |
|
||||
|
Jeg tilslutter mig selv en form for Tredje Position (se blandt andet min gruppe her), men jeg tror ikke, det er en tankegang, som har gennemslagskraft i Skandinavien - kanske på grund af de åbenlyst katolske rødder for denne bevægelse, som opfattes som fremmede.
Jeg ved dog, at der er nogle få, blandt andet her på forummet, og jeg har før overvejet, om ikke der kunne være grundlag for en kampagne med basis i nationalistisk, tredje positionistisk politik blandt patrioter i de mere mainstream grupper i Skandinavien.
"I have been seeking through all the valleys to acquire some isolated pasturage which will yet be easily accessible, moderately clement in temperature, pleasantly situated, watered by a stream, and within sound of a torrent or the waves of a lake. I have no wish for a pretentious domain. I prefer to select a convenient site and then build after my own fashion, with the view of locating myself for a time, or perhaps for always. An obscure valley would be for me the sole habitable earth." |
|
||||
|
Jeg kender ikke selv til nogle Skandinaviske Tredje Positions-grupper, og er heller ikke særlig engageret i 3P generelt.
Quote:
Men jeg ved, at der er flere nationalistiske grupper i blandt andet Sverige (mange af hvilke som desværre enten er ny-fascister eller nazister, men med undtagelser), så det er min eneste umiddelbare tanke.
Those who make confession, repentance and bod for sin, they should rejoice in the death hour, as he gets an end to his work, when he separated from this pitiable misery. Through natural death, we receive the eternal wages, as through a door we walk through death into God's throne. |
|
||||
|
Quote:
While the rest of mankind seeks for the sake of finding and of knowing, the Westerner of today seeks for the sake of seeking; the Gospel saying, 'Seek and ye shall find,' is a dead letter for him, in the full force of this phrase, since he calls 'death' anything and everything that constitutes a definite finality, just as he gives the name 'life' to what is no more than fruitless agitation. René Guénon, East and West
|
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|