|
|||||||
| Register | Blogs | FAQ | Forum Rules | VB Image Host | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
Hela programmet:
svt.se - spelarfönster Debatt kring Gunnar Sandelins skrivelser. En kortare version med analys:
|
||||
|
||||
|
Jan Milld, som ligger bakom media-analysen i mitt föregående inlägg tänker göra en "trilogi" av debatten, här är andra delen:
|
||||
|
||||
|
Inte behöver man vara pk fast man inte vill se en total stopp på invandring, eller?
De, att Milld ser Sverige som svenskarnas land visar väl att han inte är pk. Eftersnack:
|
||||
|
||||
|
Det är inte det. Det som är politiskt korrekt som jag ser det är att lägga så mycket vikt vid ett ekonomiskt perspektiv och framför allt att omhulda framgångssagan.
Den västerländska traditionen kan man vara trogen bara genom att ifrågasätta den med förnuftet som måttstock. Svante Nordin, Det pessimistiska förnuftet Wir haben eine ältere Offenbarung als jede geschriebene, die Natur. Friedrich Schelling, Über das Wesen der menschlichen Freiheit |
|
||||
|
Quote:
Tredje delen. ![]()
|
||||
|
||||
|
Och socialdemokratiskt. Milld riktar sig mycket till den åldrande befolkningen. Till exempel hävdar han att det framförallt är gamlingar som tystas, vilket jag inte kan se att det finns några belägg för. Däremot finns det omfattande belägg för att unga människor tystas och förföljs för regimkritik: Rektorer och lärare som anställer valfusk i skolval och hindrar nationalister från att framföra sina åsikter, som har tillrättavisande samtal med elever, som förbjuder dem att tala om utlänningarnas sexuella trakasserier av svenska flickor, och så vidare.
Den västerländska traditionen kan man vara trogen bara genom att ifrågasätta den med förnuftet som måttstock. Svante Nordin, Det pessimistiska förnuftet Wir haben eine ältere Offenbarung als jede geschriebene, die Natur. Friedrich Schelling, Über das Wesen der menschlichen Freiheit |
|
||||
|
Quote:
Du har nog säkert rätt att det är främst unga och arbetande som blir tystade, men jag tror att det också är så att ingen bryr sig om vad pensionärerna har att säga, och det är också en forms tystning. Men det är klart att dom som är i nån forms statlig institution (skola) eller har ett arbete att hålla blir mer aktivt förföljda. |
|
||||
|
Jo, jag har också träffat äldre människor som vågar kritisera, och det är viktigt att de gör det. Det är något jag är tacksam för.
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|