|
||||
|
Jag hittade två aktuella artiklar om EU på Nationell Idag: Den ena handlar om en propagandafilm framtagen av Svenska EU-kommissionären Margot Wallström. Filmen ska locka fler invandrare att komma till EU-området för att arbeta, om jag förstått det hela rätt. Men filmen har redan väckt upprörda reaktioner, inte minst på grund av de oförtäckta sexuella anspelningarna. Läs själv:
EU visar sitt rätta ansikte med en sexfilm - Nationell Idag ![]() Margot Wallström, Socialdemokratiska Arbetarepartiet, EU-kommissionär Den andra handlar om att EU gör påtryckningar för att Sverige ska bli ännu mer invandrarvänligt på Svenskarnas bekostnad. Bland annat vill EU att Sverige ska lagstifta mot privata företag och organisationer som förbehåller sig rätten att själva bestämma vem de ska sälja sina tjänster till. Jag gissar att det är Angela Merkel som ligger bakom detta. Hon har också gjort påtryckningar för att Tysklands lagstiftning om "förintelseförnekelse", som till och med kriminaliserar de som bara vill diskutera den så kallade slutgiltiga lösningen i sitt historiska sammanhang, ska utvidgas till hela EU. Sveriges integrationsminister Nyamko Sabuni säger att fyra av fem punkter i EUs påtryckningar kommer att bli verklighet inom mindre än ett år eller senast vid årsskiftet 2008/2009. Läs mer: EU vill att Sverige skärper lagarna mot ”rasism” - Nationell Idag ![]() Nyamko Sabuni, Folkpartiet, Integrationsminister |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|