|
|||||||
| Register | Blogs | FAQ | Forum Rules | VB Image Host | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
| Nederduits Achterhoek, Drente, Groningen, Neddersassisch, Plautdietsch, Sallands, Stellingwerfs, Twents, Veluws, Veenkoloniaals, Westfälisch, Westerwolds, etc. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
en specifiek voor vlaanderen als de nederlandhaat ook nog terug zou kunnen worden gedreven
It is proof of a base and low mind for one to wish to think with the masses or majority, merely because the majority is the majority. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people ~ Giordano Bruno |
|
||||
|
Quote:
Waar komt die Nederlanderhaat eigenlijk vandaan? Dat is namelijk iets wat ik héél moeilijk kan vatten.... |
|
||||
|
nederlanders zijn over het algemeen meer open en spontaan in de omgang, bij ons komt dat eerder als bemoeizuchtig en ongemanierd over. in vlaanderen is het ieder op zijn eigen, liefst een groot huis met een enorme afscheiding, een iets meer introverte levensstijl als het betrekking heeft op het intieme en persoonlijke en een jovale levenswijze als het gaat om feesten, het leveren van prestaties en status enz..
It is proof of a base and low mind for one to wish to think with the masses or majority, merely because the majority is the majority. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people ~ Giordano Bruno |
|
|||
|
dat kan ook natuurlijk, maar somige van ons hebben wel eens een grote mond waar zelfs ik verstelt kan staan, denk ik soms beetje van ff dimme ja
, maar over het algemeen valt het wel mee, ook veel toeristen uit verschillende landen klagen wel eens dat de service een beetje onvriendelijk is maar das meestal niet omdat de mensen onvriendelijk zijn, meer omdat mensen in de horeca en dergelijke een beetje neutraal kijken, niet onvriendelijk bedoelt , meeste toeristen zijn nogal gewend aan vriendelijk kijkende obers en serveersters, of lul ik nou uit me nek? hahaha ![]() |
|
||||
|
het is natuurlijk niet omdat iets op ons overkomt op een bepaalde manier dat het ook daarom zo is, het is een verschil in omgang, ik merk het zelf dagelijks, mijn moeder is nederlandse en een relatief groot deel van mijn vriendenkring bestaat uit nederlanders, en er zijn veel kleine zaken waar ik me aan erger en omgekeerd zullen er een hoop dingen van mijn gedrag zijn die ze niet verstaan
ik ken het beeld niet precies van nederlandse nederlanders over 'belgen', maar voor zover ik weet is dat behoorlijk negatief, als ik me niet vergis is 'belg' zelfs een scheldwoord dat terzijde ben ik ondanks alles nog altijd een voorstander van de heraansluiting van vlaanderen bij nederland, regionale verschillen zijn nu eenmaal een realiteit ook tussen de mensen uit de grote steden in nederland en de meer saksische gebieden
|
|||
|
nou belg ja maar vlaming is weer geen 'scheldwoord'
, en hier zijn we kaaskoppen hahaha, zo heeft ieder land wel zijn 'scheldwoorden' |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|