Stirpes  

Go Back   Stirpes > Ethnic Forums > Germanische Gemeinschaft > Nederduits

Nederduits Achterhoek, Drente, Groningen, Neddersassisch, Plautdietsch, Sallands, Stellingwerfs, Twents, Veluws, Veenkoloniaals, Westfälisch, Westerwolds, etc.

Reply

Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, May 6th, 2007
TiCon's Avatar
Junior Member

Last Online: Wednesday, April 23rd, 2008 20:50
TiCon has earned the respect of peers.
Default Nederland positiever over Duitsers

De afgelopen tien jaar is 32 procent van de Nederlandse bevolking positiever over Duitsland gaan denken. Nederlanders geven Duitsland het rapportcijfer 6,8 en vinden Duitsers vooral vriendelijke en trotse harde werkers. Dat blijkt uit een door Intomart GfK gehouden onderzoek onder vijfhonderd Nederlanders. Opvallend is dat één op de drie negatiever is gaan denken over Fransen en het eigen Nederlandse volk. Wel geven ze Nederland nog een 7,2 als rapportcijfer, hetzelfde wat ze de Belgen ook geven. En Nederlanders dichten zichzelf in grote lijnen dezelfde karaktereigenschappen toe als de Duitsers zouden hebben. Fransen krijgen 6,1 en Engelsen zijn netzo populair als de Duitsers. Fransen zijn in de ogen van de ondervraagden vooral trots en arrogant en bepaald geen harde werkers. Belgen worden vriendelijk en beleefd gevonden. Duitsers zijn welkom bij de dodenherdenkingen vindt 73 procent van de Nederlanders. En van 70 procent van hen mogen er Duitse oud-millitairen bij aanwezig zijn. De gastvrijheid rond de herdenkingen neemt af naarmate de geënqueteerden ouder zijn; 15 procent vindt dat Duitsers niet welkom zijn. Zeven procent van de Nederlanders wil de herdenking helemaal afschaffen
Reply With Quote
  #2 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, May 6th, 2007
Waarnemer's Avatar
Disinterested

Last Online: 7 Hours Ago 13:21
Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.
Default Re: Nederland positiever over Duitsers

en specifiek voor vlaanderen als de nederlandhaat ook nog terug zou kunnen worden gedreven

~ Giordano Bruno

Reply With Quote
  #3 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Wednesday, May 23rd, 2007
TiCon's Avatar
Junior Member

Last Online: Wednesday, April 23rd, 2008 20:50
TiCon has earned the respect of peers.

Quote:
Originally Posted by Waarnemer View Post
en specifiek voor vlaanderen als de nederlandhaat ook nog terug zou kunnen worden gedreven

Waar komt die Nederlanderhaat eigenlijk vandaan? Dat is namelijk iets wat ik héél moeilijk kan vatten....
Reply With Quote
  #4 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Thursday, June 28th, 2007
Inactive Member

Last Online: Monday, December 3rd, 2007 14:07
Caradoc has earned the respect of peers.

ik denk dat het iets te maken kan hebben met de belgische onafhankelijksstrijd in 1839 geloof ik, kan het ook mis hebben hoor
Reply With Quote
  #5 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, July 1st, 2007
Waarnemer's Avatar
Disinterested

Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.Waarnemer 's wisdom is legendary.

Quote:
Originally Posted by Caradoc View Post
ik denk dat het iets te maken kan hebben met de belgische onafhankelijksstrijd in 1839 geloof ik, kan het ook mis hebben hoor
nederlanders zijn over het algemeen meer open en spontaan in de omgang, bij ons komt dat eerder als bemoeizuchtig en ongemanierd over. in vlaanderen is het ieder op zijn eigen, liefst een groot huis met een enorme afscheiding, een iets meer introverte levensstijl als het betrekking heeft op het intieme en persoonlijke en een jovale levenswijze als het gaat om feesten, het leveren van prestaties en status enz..

~ Giordano Bruno

Reply With Quote
  #6 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Monday, July 2nd, 2007
Inactive Member

dat kan ook natuurlijk, maar somige van ons hebben wel eens een grote mond waar zelfs ik verstelt kan staan, denk ik soms beetje van ff dimme ja, maar over het algemeen valt het wel mee, ook veel toeristen uit verschillende landen klagen wel eens dat de service een beetje onvriendelijk is maar das meestal niet omdat de mensen onvriendelijk zijn, meer omdat mensen in de horeca en dergelijke een beetje neutraal kijken, niet onvriendelijk bedoelt , meeste toeristen zijn nogal gewend aan vriendelijk kijkende obers en serveersters, of lul ik nou uit me nek? hahaha
Reply With Quote
  #7 (permalink)     Quote this post in a PM
Waarnemer's Avatar
Disinterested

het is natuurlijk niet omdat iets op ons overkomt op een bepaalde manier dat het ook daarom zo is, het is een verschil in omgang, ik merk het zelf dagelijks, mijn moeder is nederlandse en een relatief groot deel van mijn vriendenkring bestaat uit nederlanders, en er zijn veel kleine zaken waar ik me aan erger en omgekeerd zullen er een hoop dingen van mijn gedrag zijn die ze niet verstaan

ik ken het beeld niet precies van nederlandse nederlanders over 'belgen', maar voor zover ik weet is dat behoorlijk negatief, als ik me niet vergis is 'belg' zelfs een scheldwoord

dat terzijde ben ik ondanks alles nog altijd een voorstander van de heraansluiting van vlaanderen bij nederland, regionale verschillen zijn nu eenmaal een realiteit ook tussen de mensen uit de grote steden in nederland en de meer saksische gebieden

~ Giordano Bruno

Reply With Quote
  #8 (permalink)     Quote this post in a PM
Inactive Member

nou belg ja maar vlaming is weer geen 'scheldwoord' , en hier zijn we kaaskoppen hahaha, zo heeft ieder land wel zijn 'scheldwoorden'
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules