Stirpes  

Go Back   Stirpes > Ethnic Forums > Other languages > Finno-Ugric

Finno-Ugric Finno-Permic & Ugric languages.

View Poll Results: Oletko rasisti?
Olen 10 62.50%
En ole 1 6.25%
Olen, mutta en myönnä sitä 0 0%
En ole rasisti, mutta ... 4 25.00%
Mikään edellisistä ei sovi minuun (kerro lisää) 1 6.25%
Voters: 16. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Saturday, June 25th, 2005
Eldritch's Avatar
Banned

Last Online: Saturday, February 9th, 2008 15:32
Eldritch shows some promise.
Default Oletko rasisti?

Koetko olevasi "rasisti"?

Miksi? Miksi ei?

Oletko koskaan muuttanut kantaasi (oletko joskus esim. vastustanut rasismia)?
Reply With Quote
  #2 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, June 26th, 2005
Ukonwacka's Avatar
Inactive Member

Last Online: Sunday, January 1st, 2006 14:19
Ukonwacka 's reputation has not travelled afar.
Default Re: Oletko rasisti?

"En ole rasisti vaan roturealisti."

Koen kyllä olevani rasisti vaikkakin yleinen käsitys rasismista ei vastaa omaani. Minulle rajavyöhyke kulkee Euroopan ympärillä ja sen sisäpuolelle ei muun rotuisilla ole oikeutta asettua. Kaikilla roduilla (ja kansoilla) on oikeus omiin alueisiinsa ja muiden ei tarvitse mennä sinne. Eli en varsinaisesti vihaa muita rotuja vaikka sehän rasismin yksi määritelmä onkin.
Reply With Quote
  #3 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, June 26th, 2005
wilpuri's Avatar
Fennomaniac

Last Online: 4 Minutes Ago 11:39
wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.

En ole, mutta...

En pidä itseäni rasistina, koska

1) Tiedän liian vähän rotujen välisistä eroista. Haluan, että mielipiteilläni on vankka perusta, en halua olla jotain vain siksi koska tuntuu siltä.

2) Vaikka en ymmärrä välttämättä muista kulttuureista saapuvia, mielestäni heillä on täysi oikeus olemassaoloonsa ja kulttuuriinsa. Jossain muualla kuin Euroopassa.

Tietyssä mielessä vastustan syrjintää rodun/kulttuurin perusteella, mutta kun puhutaan sellaisista asioista kuin maahanmuutosta, on mielestäni fiksumpaa ottaa Eurooppalaisia, kulttuurisesti samaan ryhmään kuuluvia kuin kolmannen maailman kamelikauppiaita. Varsinkin muslimit voisivat pitää yllä vihaansa jossain muualla. Poliittinen Islam on Euroopan suurin vihollinen minun mielestäni, ja se elää vahvana varsinkin islamistisissa maahanmuuttajayhteisöissä. Esim. Ranskassa, Ruotsissa, Briteissä...
Reply With Quote
  #4 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Monday, July 4th, 2005
Inactive Member

Last Online: Friday, May 16th, 2008 05:27
Mäntykruunu 's reputation has not travelled afar.

Quote:
Originally Posted by Eldritch
Koetko olevasi "rasisti"?

Miksi? Miksi ei?

Oletko koskaan muuttanut kantaasi (oletko joskus esim. vastustanut rasismia)?
Tuota noin, nyt heitit vaikean kysymyksen. Kun tuo rasismi on niin monitulkintainen sana. Määritelmiä taitaa olla lähes yhtä paljon kuin määrittelijöitäkin. Lisäksi kyseisestä sanasta on väännetty vielä kaikenlaisia älyttömiä johdannaisia kuten "ikärasismi".

Minusta tärkein kriteeri jonkun ei-suomalaisen ihmisen arvioimiselle on se, miten hän pystyy sopeutumaan yhteiskuntaamme ja antamaan sille jonkinlaisen rakentavan panoksen. Lähtökohtaisesti parhaat edellytykset tälle muodostavat kristillinen kulttuuritausta (ei tarvitse olla uskovainen, mutta ei pidä myöskään vetää hernettä nenään suvivirren laulamisesta), "protestanttinen" (pohjoiseurooppalainen) työetiikka ja kunnioitus länsimaista yhteiskuntajärjestystä kohtaan. Länsimaisella yhteiskuntajärjestyksellä tarkoitan kirkon ja valtion erottamista toisistaan, julkisen vallan kolmijako lainsäädäntö-, toimeenpano- ja tuomiovaltaan sekä yksilön oikeuksien turvaamista valtiollista, myös demokraattisen enemmistön, mielivaltaa vastaan. Suhtautuminen kanssakäyntiin muiden ihmisten kanssa tulisi olla myös "suomalaistyyppinen", ei yltiökollektiivinen, tungetteleva ja teennäisen ystävällinen, mutta ei toisaalta myöskään yltiöindividualistinen ja kanssaihmisistään välinpitämätön.

Lähtökohtaisesti minulla ei ole ennakkoluuloja mitään kansallisuutta tai rotua kohtaan, mutta totean vain, että edellä mainitut kriteerit on kovin vaikea täyttää, jos on kotoisin jostain eksoottisesta kulttuurista...

Nämä kriteerit koskevat siis henkilöitä, jotka haluavat tulla pysyväisluontoisemmin Suomeen asumaan. Periaatteessa samat pätevät arvioitaessa myös muihin protestanttisen pohjois-Euroopan maihin hakeutuvia. Sen sijaan eurooppalaisen kontekstin ulkopuolella ihmiset voivat minun puolestani elää ja toimia ihan kuinka heitä huvittaa. En jaksa vaahdota kaukaisten maiden "ihmisoikeuksista". En katso, että minulla olisi kykyä tai oikeutta arvioida erilaisia toimintatapoja ja kulttuureja sellaisissa toimintaympäristöissä, jotka ilmastollisesti, maantieteellisesti, historiallisesti sekä väestötiheytensä ja taloudellisten resurssiensa puolesta poikkeavat voimakkaasti omistani.

En ole siis omasta mielestäni rasisti, mutta joku punaviheraktivisti pitäisi minua varmaankin sellaisena. Tahdon vain turvata isänmaani ja kansani vapauden, kulttuurillisen omaleimaisuuden, sisäisen rauhan ja hyvän järjestyksen sekä taloudellisen hyvinvoinnin!
Reply With Quote
  #5 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, December 26th, 2006
Inactive Member

Last Online: Thursday, June 7th, 2007 08:59
white finland shows some promise.

Minä en ainakaan suutu vaikka sanotaankin rasistiksi. En halua että Suomesta väkisin tehdään monikulttuurista maata. Ja puheet siitä että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia esim.paikkaamaan tulevaisuudessa työvoimapulaa, ovat silkkaa potaskaa. Käsittääkseni suurin osa tälläkin hetkellä nauttii hyvistä sosiaalieduista. Eihän niitä työnteko edes kiinnosta.
Joten koska meitsi hikoilee 3-vuorotyössä tehtaalla ja omalla panoksellaan kustantaa näiden siivelläeläjien oleskelun maassa, niin eiköhän sillä ansaitse oikeuden ilmaista mielipiteensä asiasta. Ollaan sitten rasisteja jos joku näin asian ajattelee.
Reply With Quote
  #6 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, December 26th, 2006
wilpuri's Avatar
Fennomaniac

wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.wilpuri is a sage.

Yli vuosi vierähtänyt ja ajatus hieman muuttunut tuosta viime postauksesta.

Olen päättänyt, etten määrittele rasistiksi/ei-rasistiksi, koska kyseinen termi on kokonaan vihollisen eikä sillä ole enään mitään konkreettista merkitystä. En ole supremasisti (vai mitenköhän se suomennetaan?), mutta jos joku minua rasistiksi haukkuu, en välitä. Sanalla ei ole minulle oikeastaan mitään merkitystä, sillä se muuttuu tilanteen mukaan.

Hän kuolee, eikä kuole hän.

Reply With Quote
  #7 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Thursday, January 4th, 2007
Inactive Member

Last Online: Saturday, October 6th, 2007 20:50
Angyal shows some promise.
Send a message via ICQ to Angyal Send a message via MSN to Angyal

Muuten, Sámit, ketka he ovat teistä? Monet sanovat heidän olevastaan mongoloids. Ok, ehkä osaaksi ))).
Minä itse en pidä neekeristä, kiinalaista ja parí-kolmesta muusta. Mutta en voi sanoa että olevastani rasiisti koska sitten se tarkoitaisi että vihaan myös erästä suomalai-ugrillaista.

Last edited by Angyal; Thursday, January 4th, 2007 at 05:52.
Reply With Quote
  #8 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Thursday, January 4th, 2007
Inactive Member

Last Online: Thursday, June 7th, 2007 08:59
white finland shows some promise.

Quote:
Originally Posted by Angyal View Post
Muuten, Sámit, ketka he ovat teistä? Monet sanovat heidän olevastaan mongoloids. Ok, ehkä osaaksi ))).
Minä itse en pidä neekeristä, kiinalaista ja parí-kolmesta muusta. Mutta en voi sanoa että olevastani rasiisti koska sitten se tarkoitaisi että vihaan myös erästä suomalai-ugrillaista.
Tarkoitatko saamelaisia? Vai mitä? Eivät ainakaan kuulu siihen Suomeen, minkä minä henk.koht. kotimaakseni tunnustan. Ja meitsiä miellyttäisi kovasti, jos rajat pidettäisiin kiinni. Yleensäkin ei liian hövelisti annettaisi maassaololupia ja jos on annettu kielteinen päätös, niin saman tien maasta pois. Nykyäänhän näitä tapauksia hyysätään täällä monia kuukausia jona aikana muutama häviää maan alle.
Reply With Quote
  #9 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Saturday, January 6th, 2007
Inactive Member

Last Online: Saturday, October 6th, 2007 20:50
Angyal shows some promise.
Send a message via ICQ to Angyal Send a message via MSN to Angyal

Quote:
Originally Posted by white finland View Post
Tarkoitatko saamelaisia? Vai mitä? Eivät ainakaan kuulu siihen Suomeen, minkä minä henk.koht. kotimaakseni tunnustan. Ja meitsiä miellyttäisi kovasti, jos rajat pidettäisiin kiinni. Yleensäkin ei liian hövelisti annettaisi maassaololupia ja jos on annettu kielteinen päätös, niin saman tien maasta pois. Nykyäänhän näitä tapauksia hyysätään täällä monia kuukausia jona aikana muutama häviää maan alle.
juu, puhuin saamelaista. Ja ehka suomen kieleni on paskainen )))) mutta en ymmartannyt mita olet vastannut tasta kysymysta. Sina puhuit raja pidettamasta kiini, mutta se haittaa vain those who come into the country.
Reply With Quote
  #10 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Sunday, January 7th, 2007
wilpuri's Avatar
Fennomaniac

Saamelaiset eivät ole suomalaisia, mutta kyllä he ainakin minun mielestäni ovat osa Suomea. Jo ammoisista ajoista lähtien.

Hän kuolee, eikä kuole hän.

Reply With Quote
  #11 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, February 27th, 2007
Inactive Member

Last Online: Tuesday, February 27th, 2007 18:16
FinnMade 's reputation has not travelled afar.

En ole rasisti, mutta.... olen rasialisti. Tunnustan siis että eri roduilla on omat ominaispiirteensä joiden perusteella heitä - toisin kuin rasismissa - ei voi eikä tarvitse laittaa arvojärjestykseen. Eli jokaisella tukkimiehentäilläkin on paikkansa tässä luomakunnassa. Näiden piirteiden vuoksi ei rotuja voi kuitenkaan sekoittaa keskenään. Olen patriootti -pidän kaltaisteni puolta turvatakseni oman perimäni- ja sitä kautta vastustan mutakuonojen ja muiden muslikoitten invaasiota. Pitämättä heitä yhtään sen alempi arvoisena. Mutta jos tänne tunkevat niin lyijyä kalloon.
Reply With Quote
  #12 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, July 10th, 2007
Marka Ragnos's Avatar
Dark Lord of the Sith

Last Online: 3 Days Ago 21:41
Marka Ragnos shows some promise.

Quote:
Originally Posted by Angyal View Post
Miten Saamelaiset ovat osaksi mongooleja? Onko esittää todisteita?

Tähän mennessä ei ole tieteellisiä todisteita löytynyt.

Ai niin, olen rasisti eli realisti.

Miten muuten ei voi sanoa olevansa rasisti koska silloin vihaisi jotain Suomalais-Ugrilaista kansaa?
Reply With Quote
  #13 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Tuesday, July 10th, 2007
Kalevi's Avatar
You are what you eat

Last Online: 19 Hours Ago 16:40
Kalevi 's opinion is sought out by learned men.Kalevi 's opinion is sought out by learned men.Kalevi 's opinion is sought out by learned men.Kalevi 's opinion is sought out by learned men.Kalevi 's opinion is sought out by learned men.

Quote:
Originally Posted by Marka Ragnos View Post
Miten Saamelaiset ovat osaksi mongooleja? Onko esittää todisteita?

Tähän mennessä ei ole tieteellisiä todisteita löytynyt.
Nettiantropologien "tiede" on jämähtänyt jonnekin 50- ja 90- lukujen välille. Lähtökohtana pidetään sitä että kaikki romukoppaan heitetty mikä ei ole poliittisesti korrektia, on heitetty romukoppaan ainoastaan siksi koska se ei ole poliittisesti korrektia.

Quote:
Miten muuten ei voi sanoa olevansa rasisti koska silloin vihaisi jotain Suomalais-Ugrilaista kansaa?
Suomalais-ugrilaista kieltä puhuvat Samojedit ovat nykytiedon mukaan kieltään hiljattain vaihtaneita paleo-Siperialaisia.
Reply With Quote
  #14 (permalink)     Quote this post in a PM
Old Wednesday, July 11th, 2007
Marka Ragnos's Avatar
Dark Lord of the Sith

Anyway, itse en pidä Saamelaisia sen erilaisempina kuin Suomalaisiakaan.

Ja termistä "rasismi": Eikös jokainen joka tunnusta että on olemassa eri rotuja ole rasisti? Rasismillahan ei oikeastaan mitenkään voi tarkoittaa rotuvihaa. No, sanojen merkitys muuttuu.

Ja modernissa nykykielessä olet rasisti jos vaikkapa vihaat ainoastaan esim. mustalaisia, tai et vain pidä heistä. Eli yhteen ryhmään negatiivisesti suhtautuminen tekee sinusta rasistin.
Reply With Quote
  #15 (permalink)     Quote this post in a PM
Inactive Member

Last Online: Thursday, August 16th, 2007 15:56
Tuurikerttu is noble of speech.Tuurikerttu is noble of speech.

On olemassa niin monenlaista rasisimia - ikärasismia, sukupuolirasismia, you name it... Ko. sanalla ei tunnu enää nykypäivänä olevan juuri mitään tekemistä eri geeniklustereiden kanssa
Reply With Quote
  #16 (permalink)     Quote this post in a PM
Marka Ragnos's Avatar
Dark Lord of the Sith

Quote:
Originally Posted by Tuurikerttu View Post
On olemassa niin monenlaista rasisimia - ikärasismia, sukupuolirasismia, you name it... Ko. sanalla ei tunnu enää nykypäivänä olevan juuri mitään tekemistä eri geeniklustereiden kanssa

Sanat rasismi ja fasismi ovat kärsineet inflaation. Minulle tosin fasismikin merkitsee vain Mussolinin Italian järjestelmää, joka paljolti on ristiriidassa kansallissosialismin kanssa, eli siksi olen anti-fasisti.

Nykyäänhän fasisteiksi voidaan kutsua ketä tahansa aina työtään tekevästä poliisista G.W. Bushiin tai Hugo Chaveziin asti.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules