|
|||||||
| Register | Blogs | FAQ | Forum Rules | VB Image Host | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
| Finno-Ugric Finno-Permic & Ugric languages. |
| View Poll Results: Oletko rasisti? | |||
| Olen |
|
10 | 62.50% |
| En ole |
|
1 | 6.25% |
| Olen, mutta en myönnä sitä |
|
0 | 0% |
| En ole rasisti, mutta ... |
|
4 | 25.00% |
| Mikään edellisistä ei sovi minuun (kerro lisää) |
|
1 | 6.25% |
| Voters: 16. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
En ole, mutta...
En pidä itseäni rasistina, koska 1) Tiedän liian vähän rotujen välisistä eroista. Haluan, että mielipiteilläni on vankka perusta, en halua olla jotain vain siksi koska tuntuu siltä. 2) Vaikka en ymmärrä välttämättä muista kulttuureista saapuvia, mielestäni heillä on täysi oikeus olemassaoloonsa ja kulttuuriinsa. Jossain muualla kuin Euroopassa. Tietyssä mielessä vastustan syrjintää rodun/kulttuurin perusteella, mutta kun puhutaan sellaisista asioista kuin maahanmuutosta, on mielestäni fiksumpaa ottaa Eurooppalaisia, kulttuurisesti samaan ryhmään kuuluvia kuin kolmannen maailman kamelikauppiaita. Varsinkin muslimit voisivat pitää yllä vihaansa jossain muualla. Poliittinen Islam on Euroopan suurin vihollinen minun mielestäni, ja se elää vahvana varsinkin islamistisissa maahanmuuttajayhteisöissä. Esim. Ranskassa, Ruotsissa, Briteissä... |
|
|||
|
Quote:
Minusta tärkein kriteeri jonkun ei-suomalaisen ihmisen arvioimiselle on se, miten hän pystyy sopeutumaan yhteiskuntaamme ja antamaan sille jonkinlaisen rakentavan panoksen. Lähtökohtaisesti parhaat edellytykset tälle muodostavat kristillinen kulttuuritausta (ei tarvitse olla uskovainen, mutta ei pidä myöskään vetää hernettä nenään suvivirren laulamisesta), "protestanttinen" (pohjoiseurooppalainen) työetiikka ja kunnioitus länsimaista yhteiskuntajärjestystä kohtaan. Länsimaisella yhteiskuntajärjestyksellä tarkoitan kirkon ja valtion erottamista toisistaan, julkisen vallan kolmijako lainsäädäntö-, toimeenpano- ja tuomiovaltaan sekä yksilön oikeuksien turvaamista valtiollista, myös demokraattisen enemmistön, mielivaltaa vastaan. Suhtautuminen kanssakäyntiin muiden ihmisten kanssa tulisi olla myös "suomalaistyyppinen", ei yltiökollektiivinen, tungetteleva ja teennäisen ystävällinen, mutta ei toisaalta myöskään yltiöindividualistinen ja kanssaihmisistään välinpitämätön. Lähtökohtaisesti minulla ei ole ennakkoluuloja mitään kansallisuutta tai rotua kohtaan, mutta totean vain, että edellä mainitut kriteerit on kovin vaikea täyttää, jos on kotoisin jostain eksoottisesta kulttuurista... Nämä kriteerit koskevat siis henkilöitä, jotka haluavat tulla pysyväisluontoisemmin Suomeen asumaan. Periaatteessa samat pätevät arvioitaessa myös muihin protestanttisen pohjois-Euroopan maihin hakeutuvia. Sen sijaan eurooppalaisen kontekstin ulkopuolella ihmiset voivat minun puolestani elää ja toimia ihan kuinka heitä huvittaa. En jaksa vaahdota kaukaisten maiden "ihmisoikeuksista". En katso, että minulla olisi kykyä tai oikeutta arvioida erilaisia toimintatapoja ja kulttuureja sellaisissa toimintaympäristöissä, jotka ilmastollisesti, maantieteellisesti, historiallisesti sekä väestötiheytensä ja taloudellisten resurssiensa puolesta poikkeavat voimakkaasti omistani. En ole siis omasta mielestäni rasisti, mutta joku punaviheraktivisti pitäisi minua varmaankin sellaisena. Tahdon vain turvata isänmaani ja kansani vapauden, kulttuurillisen omaleimaisuuden, sisäisen rauhan ja hyvän järjestyksen sekä taloudellisen hyvinvoinnin! |
|
|||
|
Minä en ainakaan suutu vaikka sanotaankin rasistiksi. En halua että Suomesta väkisin tehdään monikulttuurista maata. Ja puheet siitä että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia esim.paikkaamaan tulevaisuudessa työvoimapulaa, ovat silkkaa potaskaa. Käsittääkseni suurin osa tälläkin hetkellä nauttii hyvistä sosiaalieduista. Eihän niitä työnteko edes kiinnosta.
Joten koska meitsi hikoilee 3-vuorotyössä tehtaalla ja omalla panoksellaan kustantaa näiden siivelläeläjien oleskelun maassa, niin eiköhän sillä ansaitse oikeuden ilmaista mielipiteensä asiasta. Ollaan sitten rasisteja jos joku näin asian ajattelee. |
|
||||
|
Yli vuosi vierähtänyt ja ajatus hieman muuttunut tuosta viime postauksesta.
Olen päättänyt, etten määrittele rasistiksi/ei-rasistiksi, koska kyseinen termi on kokonaan vihollisen eikä sillä ole enään mitään konkreettista merkitystä. En ole supremasisti (vai mitenköhän se suomennetaan?), mutta jos joku minua rasistiksi haukkuu, en välitä. Sanalla ei ole minulle oikeastaan mitään merkitystä, sillä se muuttuu tilanteen mukaan. |
|
|||
|
Muuten, Sámit, ketka he ovat teistä? Monet sanovat heidän olevastaan mongoloids. Ok, ehkä osaaksi ))).
Minä itse en pidä neekeristä, kiinalaista ja parí-kolmesta muusta. Mutta en voi sanoa että olevastani rasiisti koska sitten se tarkoitaisi että vihaan myös erästä suomalai-ugrillaista. Last edited by Angyal; Thursday, January 4th, 2007 at 05:52. |
|
|||
|
Quote:
|
|
|||
|
Quote:
|
|
|||
|
En ole rasisti, mutta.... olen rasialisti. Tunnustan siis että eri roduilla on omat ominaispiirteensä joiden perusteella heitä - toisin kuin rasismissa - ei voi eikä tarvitse laittaa arvojärjestykseen. Eli jokaisella tukkimiehentäilläkin on paikkansa tässä luomakunnassa. Näiden piirteiden vuoksi ei rotuja voi kuitenkaan sekoittaa keskenään. Olen patriootti -pidän kaltaisteni puolta turvatakseni oman perimäni- ja sitä kautta vastustan mutakuonojen ja muiden muslikoitten invaasiota. Pitämättä heitä yhtään sen alempi arvoisena. Mutta jos tänne tunkevat niin lyijyä kalloon.
|
|
||||
|
Quote:
Tähän mennessä ei ole tieteellisiä todisteita löytynyt. Ai niin, olen rasisti eli realisti. Miten muuten ei voi sanoa olevansa rasisti koska silloin vihaisi jotain Suomalais-Ugrilaista kansaa? |
|
||||
|
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
Anyway, itse en pidä Saamelaisia sen erilaisempina kuin Suomalaisiakaan.
Ja termistä "rasismi": Eikös jokainen joka tunnusta että on olemassa eri rotuja ole rasisti? Rasismillahan ei oikeastaan mitenkään voi tarkoittaa rotuvihaa. No, sanojen merkitys muuttuu.Ja modernissa nykykielessä olet rasisti jos vaikkapa vihaat ainoastaan esim. mustalaisia, tai et vain pidä heistä. Eli yhteen ryhmään negatiivisesti suhtautuminen tekee sinusta rasistin. ![]() |
|
|||
|
On olemassa niin monenlaista rasisimia - ikärasismia, sukupuolirasismia, you name it... Ko. sanalla ei tunnu enää nykypäivänä olevan juuri mitään tekemistä eri geeniklustereiden kanssa
![]() |
|
||||
|
Quote:
Sanat rasismi ja fasismi ovat kärsineet inflaation. Minulle tosin fasismikin merkitsee vain Mussolinin Italian järjestelmää, joka paljolti on ristiriidassa kansallissosialismin kanssa, eli siksi olen anti-fasisti. ![]() Nykyäänhän fasisteiksi voidaan kutsua ketä tahansa aina työtään tekevästä poliisista G.W. Bushiin tai Hugo Chaveziin asti. ![]() |
![]() |
| Bookmarks |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|